11 oktober 2011

En vecka på Kreta sept 2011






















Några sköna minnesbilder från Kreta en härlig vecka i september.


Vi hade för längesedan tröttnat på den regniga sommaren och behövde få lite sol på våra bleka lekamen innan hösten gjorde sitt inträde. Vi gjorde absolut ingenting (nästan) på hela veckan. Inga utflykter alls för vi var på Kreta för 18 år sedan och for då runt på en lätt motorcykel bland berg och dalar och platåer. Knossos, raviner... vi såg det hela... Denna gång var det skönt att bara slappa och koppla av. Jo, vi tog oss in till Chania en dag och strosade runt i den gamla staden och nere vid venezianska hamnen. Lunchen intogs på en liten restaurang och det blev grekisk sallad med mycket feta och friterade bläckfiskringar.


Nu klarar vi oss ett bra tag på våra minnen in i den kalla årstiden.

1 kommentar:

  1. Jag blir riktigt sugen på en sådan vecka som ni har gjort. Jag har inte varit på Kreta, alla som varit där här förtjusta i ön.
    Min syster bodde i Grekland i 10 år och då blev det att vi åkte dit varje år. Och min ex-man hade släkten i Florida också blev det där vartannat år. Så jag har inte varit så mycket i Europa så vi har att välja på - när det nu blir av.Jag älskar bläckfiskringar och grekisk sallad - det vattnas i munnen.
    Nu ska jag gå och koka mig en kopp te och smaka äpplekakan jag gjorde idag.
    Hoppas ni har lika fint höstväder som vi.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera