18 april 2010

Orsaken till jordbävningar klarlagd!

Innan orsaken till jordbävningar i Iran avslöjas vill jag tacka för vänliga och deltagande inlägg!
Under hela den här förfärliga tiden har det varit ett stort stöd för mig att ha ett stort socialt nätverk omkring mig, inte bara här på denna blogg utan också genom telefonsamtal från nära och kära, vänner och bekanta, grannar, kolleger, mejlkontakt, blommor, kort mm.
Det är något som jag lärt mig av denna tid att vi måste alla bry oss mer och tänka på våra medmänniskor inte bara i glädjestunder utan även i prövningar, sorg och bekymmer.
En stor och viktig erfarenhet som jag har tagit till mig.
...och nu över till något helt annat.
Ibland håller man på att sätta frukostflingorna i halsstrupen.
Ja, det var förstås omelett & bacon idag när det är söndag men ändå.
I morse var ett sådant tillfälle.
Sexiga kvinnor orsakar jordbävningar!
Alltså, att ingen hittills har kommit på denna orsak? Ha ha ha...
Dessa klarsynta ayatollor och deras enkla lösningar!
Lösningen för att undvika sådana här katastrofer i fortsättningen är alltså att rikta ett upprop till världens kvinnor:
Klä på er!!
PS I den fornnordiska gudasagan fick vi lära oss att det var den fastbundna Loke som orsakade jordbävning när hans hustru Sigyn tömde skålen som skulle hindra att han fick ormens etter i ögonen. När han skakade orsakade han jordbävningen.
Tänk vad vetenskapen går framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar