12 april 2010

Skånevår

Här hos oss har allt återgått till det normala.
Ja, kanske inte riktigt riktigt som det var innan men K har varit hemma sedan efter Trettonhelgen och hans rekreation har gått framåt över förväntan. Läkarna konstaterade att min man var en mycket envis man som inte ger upp i första taget och jag kan bara hålla med. De sa att denna envishet förmodligen var en bidragande orsak till att han överhuvudtaget klarade sig från denna svåra sjukdom.
Styrka och kondition är inte riktigt desamma som tidigare men annars har han mirakulöst sluppit från alla biverkningar. Men, som sagt, han är envis och det går bara framåt.

Idag har vi haft en underbart härlig vårdag här i Skåne med strålande sol och massor av plusgrader. Jag har packat upp alla mina växter som jag så noga stoppade om i höstas inför vintervistelsen på vår inbyggda altan. Det ser faktiskt ut som om allt klarat sig, ja med viss tvekan för mina två palmer. Här verkar läget vara kritiskt. Men vi får se...
K plockade fram gräsklipparen och skulle testa om den fortfarande funkar. Den börjar bli till åren nu, den gamla elektriska. Jodå, den startade så snällt på första försöket och då ville så klart K testa den lite ett par vändor bara...
Gissa om vi har Billebergas första nyklippta gräsmatta för säsongen?

3 kommentarer:

  1. Men vilken överraskning att du är tillbaka. Så glad jag blir över att det går åt rätt håll för din man. Jag har allt undrat ibland hur det stod till med er.
    Du menar att ni har klippt gräsmattan redan....vår har nyss blivit snöfri.
    Ha det så gott!
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Jag bliv glad när jag såg att du var tillbaks.
    Skönt att det går åt rätt håll för din man.
    Här har vi också haft tråkigheter, som vi nu hoppas är över.
    Nu gläds vi åt våren med allt vackert den för med sig.
    Vi här i Mälardalen ligger nog cirka 2 veckor efter er i Skåne. Jag har en syster i Helsinborg som rapporterar vårens framskridande.
    På promenaden i dag såg jag inga gröna gräsmattor och ni har redan klippt eran.
    Sköt nu om er båda två.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Underbart att allt går på rätt håll!
    Kul att du skriver här igen.
    Hälsa mannen!
    Kram, Anna

    SvaraRadera