31 december 2009

Nyårsafton i Lund

Här nere i Skåne väntas nyåret inledas riktigt "svinkallt", vi har ingen snö, bara en vit frostmatta på marken. För ovanlighetens skull är det nästan ingen som börjat avfyra nyårssmällare i förtid, har bara hört ett par stycken igår eftermiddag.

I år blir det till att fira nyårsafton, eller nyårsaftons-eftermiddag på lasarettet i Lund.
Glädjande nog så har K tillfrisknat så pass att det är utlovat preliminär hemgång den första veckan på det nya året om tillfrisknandet och alla prover visar samma positiva utveckling som de senaste dagarna!
Jag har fixat till lite snacks bestående av några ostar, salta kex, vindruvor och en flaska päroncider som vi kan festa på tillsammans.
Till personalen tar jag med mig en chokladask.
Jag har också köpt en liten mini-laptop med mobilt bredband som jag hoppas att K ska kunna använda för att surfa in på sina favorit-(fotbolls)sidor, hoppas att han får använda den på salen.

Hoppas hoppas nu att han får komma hem som det är tänkt, det är ju länge nu som han legat sjuk där nere.

Nu ska jag kolla lite på era bloggar och läsa ikapp, det har varit mycket nu en tid och tiden har inte alltid räckt till för allt.

6 kommentarer:

  1. Hoppas att det håller och K får komma hem. Förstår att det är mycket för dig. Hoppas att ni får en mysig efm och att han får surfa på sin nya dator. Bra idé!
    ~~Gott Nytt 2010~~
    önskar jag er
    annika

    SvaraRadera
  2. Håller med!
    Vilken lysande idé med datorn!
    Kan kanske ska få ett eget facebook-konto...?
    Hoppas att allting funkar.
    Hälsa mannen!
    Gott Nytt År från mig.
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. Önskar dig ett underbart GOTT NYTT ÅR
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig ett bra 2010. Skönt för er båda att maken gör framsteg och får komma hem snart.
    Förstår att du inte är van vid så mycket snö.
    Vi bor numera i lägenhet och saknar verkligen inte snöskottningen, vilket kan bli rätt mycket vissa år.
    Det är väl roligt att vara lite kändis- tänker på artikeln om dig.
    Sköt om dig och maken.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Hoppas året börjat bra för er. Saknar dig i bloggvärlden och undrar hur du har det?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Jag undrar också hur det är med dig/er?
    Kram annika

    SvaraRadera