22 december 2009

Dagens bulletin från Lund och "Pensionärsblogg"

Nu börjar det går riktigt bra framåt med K. på lasarettet i Lund. han är uppe och "motionerar" i korridoren varje dag, från början med någon sorts stöd men nu mer och mer självständigt. Dock lite osäkert ibland enl. honom själv men det gäller att träna och stärka benen så att de orkar. Läkarna talar om permission, kanske redan efter nyåret och det känns underbart. Dock blir det att fira jul på avdelningen för hans del. Barn och barnbarn hälsar på lillejulafton och jag åker ner ett par timmar på julafton. Det gör inget, vi är så glada ändå med framgångarna som kommit nu. Igår var jag ute och skottade hela garageuppfarten och vägen fram till huset. (se bild ovan) Det var lätt och flygig lössnö så det kändes inte särskilt betungande. Dessutom sken solen och det var alldeles vindstilla. Nu visar det sig att det visst är ett riktigt Sisyfosarbete det där med att skotta snö, i skrivande stund vräker det ner mer snö, och redan är min fina nyskottade uppfart nästan helt täckt igen... Sånt här är vi skåningar inte vana vid kan jag säga.
SMHI säger att det kan bli ytterligare 2-3 dm!!! Ja, jag har handlat hem mat så jag klarar mig och frysen är fullpackad den med. Jag tar nog tåget till Lund i stället för att köra, det känns säkrast. Och så över till något helt annat som det brukar heta i vissa sammanhang...
För ett tag sedan blev jag kontaktad av en tjej som intervjuade mig ang. mitt bloggande som pensionär. Det hela skulle utmynna i en artikel i en tidning som heter "Jambo, ett samhällsmagasin för ungdomar."
Idag fick jag ett ex av densamma med posten. Jag tyckte det var roligt att få vara med i detta sammanhang och här har jag scannat in artikeln om mig.



3 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en skön och fröjdefull jul. Så roligt att din make är på bättringsvägen även om den kanske blir lång. Måste vara den bästa av julklappar!

    Grattis till artikeln, alltid roligt att vi som är bloggande unga pensionärer uppmärksammas.

    Julkram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vinterbilder på huset.
    Man behöver verkligen ljuset nu i vintermörkret!
    Tänker på er och hoppas på fortsatt bättring.
    Vinterkram, Anna

    SvaraRadera
  3. Gott nytt 2010 önskar jag dig och din make. Sköt om dig.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera