5 juni 2010

Se här är den sköna sommaren....

Alltför länge har vi här nere i Skåne fått vänta på den ljuvliga sommaren.
Lågtrycken har legat som fastklistrade över oss och vattnat, blåst och kylt oss medan vi varje dag sett på väderleksrapporterna i TV hur det lyst STORA varma solar över resten av Sverige.
Som vi avundats er!!
Inte för att vi inte unnar er detta, tvärt om men det verkar som om det varit upp och nervända världen i vår. Det brukar ju vara här som sommaren kommer först.
NU har vi sommar, äntligen kan vi utbrista detta!!! Syrenerna kommer att vara fullt utslagna till skolavslutningen i år också!
Rhododendron blommar för fullt!


Vi kan njuta av vår lördagsfrukost (och alla veckodagar med förstås) ute i trädgården!
Jag har ställt ut min bougainvillea för att ge liiite medelhavskänsla.
Olivträden ska planteras om i större krukor och likaså några små palmer som ska ställas ut i min "medelhavshörna".
Runt omkring vårt villaområde lyser rapsfälten knallgula.
Det är vad jag kallar Skånes färg och doft!
Se här är den sköna sommaren som vi har längtat till....

2 kommentarer:

  1. Sommaren är kort....
    Skulle man kunna säga med tanke på vädret idag!!!
    Hoppas på ändring snart.
    Fantastiskt fina bilder du tar!
    Hälsa mannen.
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Så bra att ni också har fått sommar nu. Vilken underbar trädgård du har. Jag väntar och väntar på att min nyaste rabatt ska växa ihop och bli skånemullig!!

    Angående din bildkvalitetsfråga så ser jag att dina bilder inte är högupplösta. Vet inte om det är inställningen i kameran som gör det eller ditt redigeringsprogram? Jag redigerar mina bilder i Photoshop genom att göra dem lite ljusare, kanske beskära vissa och sen alltid minska formatet, ca 20 cm (liggande format). Då blir de mer hanterbara för Blogger och det går snabbt att överföra dem. Ändrar aldrig på pixlar eller annat, det sker ju automatiskt när jag minskar storleken. Något annat gör jag inte. Hoppas jag kunde hjälpa dig lite?

    Ha en skön solvecka!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera