16 december 2008

Jordskalv i Skåne

Här har man varit med om det största jordskalvet i Sverige på över 100 år - och så har jag inte märkt ett enda dugg!! 4,7 på Richterskalan!!
Jag har sovit mig igenom det! Jag känner mig snuvad på konfekten, i radio berättar alla om sitt häftiga uppvaknande i morse och jag har missat allt!!!
Det var så här att K. hade lovat skjutsa ett par goda vänner till Kastrups flygplats jättetidigt i morse. Jag skulle väcka honom klockan 04.00.
Men ni vet hur det är när man har en sådan tid att passa. Det känns som allt ansvar för att de goda vännerna skulle komma iväg på sin drömsemester vilade på mina axlar - jag kunde bara inte somna.
Sista gången jag tittade på klockan innan den ringde var 02.30.
När K. låste dörren och körde iväg somnade jag bums och har alltså missat århundradets mest omtumlande upplevelse!
Det lär bli efterskalv inom några dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar