29 december 2008

Det har varit en del på TV under julhelgen!
Vissa dagar har det varit mycket svårt att välja eller välja bort. Det är inte det samma att spela in och titta på i efterhand tycker jag.
Men Körslaget har jag i alla fall tittat lite extra på. Vilka fantastiska körer! Vilket tryck!
Bra att ingen röstades ut i första avsnittet, man vill ju gärna lyssna lite mer innan någon försvinner. Timo Räisinen är en ny bekantskap för mig. Har ingen aning om vad han är för en eller vad han har gjort men jag tyckte det var helt fel att han blev utröstad i andra omgången. Hans kör hade sånt ös så självaste Phil Spector på sin tid hade blivit imponerad.
Undrar hur folk röstar egentligen. Jag tror de kollar först och främst på vem körledaren är. Och så klart vilken region, man röstar lokalt så att säga och med hjärtat. Inte på hur kören låter. Låtvalet spelar så klart också roll. Poppis låt - många röster.
Jag gillade alltså Timos kör och Robert Wells Let me entertain you. Var inte såå förtjust i ABBA-låten.
Grys klänning i första avsnittet liknade något hon lånat från Harry Potter's Hogwarth-skolas kollegierum. Gräsligt! Den grå i andra avsnittet var väl lite bättre... Men egentligen är hon ju snygg i vad som helst, som en valkyria.

Jag har också kollat lite på några deckare. Uppföljaren till Morse med hans assistent, numera kommisarie Lewis följer mönstret bokstavligt från Morse's tid. Om jag kom in på gården till universitetet i Oxford skulle jag hitta överallt utan problem. Eftersom jag gillar deckare kollade jag också på ett avsnitt med Irene Huss - Glasdjävulen. Det är i alla fall action i hennes rollfigur!

1 kommentar: