2 januari 2009

Tripp till Burg a. Fehmarn




Idag har K. och jag varit i Tyskland. Vi körde genom Danmark till Rödby och tog färjan (45 minuter) över till Puttgarden. Jag hade lite affärer till Pyssel & Pynt att ordna där och då valde vi att åka idag, fredag den 2 januari. Vi tänkte att det skulle vara lugnt och inte så mycket folk i affärerna så här direkt efter nyårshelgen. Våra beräkningar visade sig stämma ganska väl och vi slapp trängsel i de flesta butikerna.
Efter uträttat ärende i Burg handlade vi lite på Stolz, Aldi, Plus, EDEKA med flera butiker. Det var full rea i alla affärerna.
Uppe i restaurangen på Border shoppen åt vi lunch, jag valde en underbar gulaschsoppa och K. tog en Krackauer, hans favoritkorv.
Väl ombord på Prins Richard igen (vi ville lämna Tyskland så pass tidigt så att vi skulle slippa mörkerkörning hem) var vi kaffesugna och köpte var sitt krus kaffe och wienerbröd till. Hör och häpna: Sjöpris 10,27 €!!! Kaffe och var sin kaka!?
Man kan gott säga att det är hutlöst. Inte konstigt att så många packar upp egna kaffetermosar och medhavda mackor i cafeterian. Ja, nu är vi ju som tur är medlemmar i Shoppingklubben så vi fick hela 1,14 € i rabatt!!
Tusen tusen tack för det Scandlines. ;-))

1 kommentar:

  1. Härligt att komma ut lite. Men, jag håller med om priserna. P och jag har varit i Kph i ett par dagar nu innan nyår. Fruktansvärt dyrt måste jag säga! En liten ramlösa för 20 Dkr!!! Det blev inte mycket vatten drucket på den resan! ;)) Hälsa mannen!
    Kram Anna

    SvaraRadera