8 januari 2009

Elvis Presley 74 år - om han hade levt

Idag skulle Elvis ha fyllt 74 år.
Kan just undra hur han hade sett ut idag och vad han hade sysslat med.Om man jämför med Tommy Steele, han var min favorit på den tiden det begav sig, som tidigt stoppade in rockgitarren i sitt fodral och ägnade sig åt musikaler i stället så kan det inte hjälpas att man funderar hur utvecklingen hade sett ut för Elvis del.Hade han hållit på höftvickandet i Las Vegas ännu? Eller kanske åkt ut på turnéer i Europa? Kanske rappat eller blivit musikalartist han med?

När jag gick på flickskolan i Landskrona skulle man inte hålla på Elvis, då var det Tommy som gällde. Elvis hade sina tillskyndare på Snackbaren bland knuttar och spättor. Fast lite senare gick jag i smyg över till Elvis fast till en början bara för de lugna låtarna som tex.Love me tender.

Så småningom erkände jag öppet Elvis storhet och flera av hans skivor finns ännu i vår skivsamling. Fast filmerna..... fy farao vilket skräp!!! Utom Jailhouse rock!

Idag börjar lärarna jobba efter jullovet. Hoppas att det blir en trevlig termin!

2 kommentarer:

  1. vi var och såg 3 Elvis i går på Baltiska hallen
    i Malmö. En oerhörd upplevelse. Den förste
    Elvis var en kopia av den riktiga Elvis. Den
    andre var mest röstlik, och den tredje var showaren Elvis. Vi som älskar Elvis kan inte komma närmre än att se denna show.
    Roland

    SvaraRadera
  2. Jag läste just om konserten i tidningen. Hade gärna varit där men missade tyvärr. Kul att höra att den va uppskattad.

    SvaraRadera