10 januari 2009

På spåret

Vilken utklassning de stod för igår, Johan Wester och Lisa Syrén! 40 - 15 mot Mari Jungstedt och Rickard Olsson. Frågorna var ganska svåra tyckte K. och jag, vi hade inte heller en chans även om vi fick en del poäng. Johan W är ju bara för skicklig! Och tillsammans med Lisa S. är de oslagbara. Jag tror de vinner hela tävlingen.

Vi såg alltså inte hela premiärprogrammet Let's Dance, får kolla på reprisen i morgon. Det är faktiskt riktigt roligt att se kändisarna valsa rundor och inte minst läsa i KvP dagen efter om alla chocker, reaktioner, sammanbrott och sånt. Fast K. är inte så förtjust. Han hade hellre kollat på History Channel eller liknande. Ja, det kan ju vara intressant det med men ibland vill man bara bli underhållen.

Jag har hunnit med att lösa Melodikrysset som vanligt nu i morse. Det påminner mig om att förra veckan fanns en fråga om BeeGees med Staying alive.
K. var och tvättade bilen så jag var helt ensam i huset. Jag kunde inte hålla igen utan blev inspirerad av minnesbilder från Travoltatiden och for ut i discodans med helt egen koreografi!
Ni skulle bara sett! Eller kanske - inte - nu när jag tänker efter.
Men kul var det! Och nu har jag köpt skivan på Ginza. Kan bli mycket disco och gympa till den

1 kommentar:

  1. Let's Dance ja, det missar vi nu. Tyvärr blir det bara ett evigt hackande när vi ska försöka se något via nätet. Tina Nordström är min hjälte sedan innan, är där några roliga med i år?
    Visst var det bra att kunna köpa billig ginseng. Gissa om jag blev paff över att hitta exakt samma märke för en bråkdel av priset. Jag brukar handla ginseng, ingfärskapslar och te hos en kiunabutik granne med cityhallen i Helsingborg. Där ligger 3 kinabutiker i närheten av varandra men det ska vara den som ligger grnne med cityhallen och Ingelsta kalkon. Han har lite av varje. Fråga gärna om det är fler såna saker du vill ha. Ha en toppenvecka! Kramar :)

    SvaraRadera