31 januari 2009

How time flies!!

En sak som jag kan konstatera är att tiden flyger iväg!
Man har ju alltid hört att tiden går så fort ju äldre man blir och det stämmer verkligen.
Det var ju jul alldeles nyss och skolorna hade jullov och nu är det snart dags för sportlov. Visserligen har jag plockat undan alla julsaker i lagom tid till Tjugondag Knut men jag har faktiskt inte plockat ner julgardinerna än, får göra det idag.
Jag talade med min förra kollega F. som gick i pension i julas, hon säger att hon ännu inte vant sig vid att vara pensionär, tror hon har jullov ännu.
Jag vill minnas att tiden mellan vårterminsstarten och sportlovet var drygt när jag ännu var aktiv lärare, nu känns det som: - Va, är det lov nu igen?

Igår åkte K. och jag över till Helsingör. Kände att shoppingnerven måste stimuleras lite.
- Är det lönt nu när kronan är så svag? frågar ni er säkert.
Nej det är inte för lönsamheten som vi tar bilen över via Helsingborg (vi har Autobizz 340 kr ToR), det är för omväxlingen och upplevelsen. K. fick välja om vi skulle åka över bron till:
1: Fields, 2: Hundige storcenter, 3: Prövesten utanför Helsingör.
Ja, han valde såklart Prövesten, minsta köpcentret och kortaste vägen. Ni minns säkert att han inte älskar sådana utflykter precis.
Vi handlade inte så mycket, lite danskt bröd och pålägg, lite pysselsaker och annat smått och gott till mig och en "lille en" till K.
När vi var tillbaka på svenska sidan gjorde vi ett besök på den nya stormarknaden ICA Maxi i Råå, eller på Råå som det kanske heter. Och den är verkligen stooor, känns som det skulle behövas en GPS för att hitta rätt där. Men så fin och fräsch! Och vilket utbud!!
Ja, nu klarar jag mig ett tag när jag sett mig om i några affärer och det var skönt att slå sig ner hos den fyrbente vännen framför TVn och se kvartsfinalen i På spåret.
I kväll är det final i Körslaget, spännande kamp mellan Hanna och Erik! Jag som trodde Robert Wells skulle vinna och så blev han utslagen för ett par omgångar sedan. Nu hoppas jag på Hanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar