24 december 2008

K. och jag hade en riktigt lugn och fin Uppesittarkväll igår.
Vi åt lite gott på kvällen och avslutade med ett par goda ostar och TUC-kex.
Nu har jag skickat honom ett ärende, en transformator till en julslinga har helt försvunnit bara så där. Fattar inte hur det gått till. Jag brukar vara så noga med hur jag packar in efter julfirandet. Men det är ju två år sedan vi hade julsakerna framme eftersom vi var bortresta förra julen. Hoppas nu att Kjell & Company på Center Syd kan fixa julbelysningen till oss.
Annars är det lugnt i köket. Har precis kokat julgröten, den står och svalnar på altanen. Jag ska bara skålla en mandel för det måste vi ha i. Mandelpriset är visst ordnat redan. Vi firar alltså jul tillsammans med barn, barnbarn och mormors mor (dvs min mor).
Nu önskar jag er en riktigt skön och fridefull julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar