6 maj 2009

Ändrat scenario

Scenariot är totalt förändrat!
De senaste veckornas fantastiska försommarväder har totalt förändrats. Idag sliter vindarna i blåregnets stora knoppar som är på väg att slå ut och flera av dem rullar runt på trädäcket. Regnet piskar på rutorna och grannens vimpel står rakt ut från flaggstången, ja hela flaggstången gungar med i kastvindarna.
Ja, vi behövde regn, det är inget snack om saken men det är ju lite trist när man just vant sig vid att sitta ute i bersån under de tidiga kvällstimmarna.
Men ska jag se positivt på förändringen så innebär detta att jag slipper vattna så mycket på alla mina krukor OCH luften har blivit totalt rentvättad från allt pollen! Jag slipper min besvärliga allergihosta och nästäppa!

2 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Kul att du blev sugen på att laga till kycklinggrytan. Den är urgod och fräsch med alla grönsaker. Hoppas att den blir bra, du kan väl berätta sen om det smakade.
    Läste om Saudi och kampen för gym...otroligt. Ungefär som kineserna som inet använder tamponger av samma anledning, haha. Mest för att det inte passar sig att visa att man använder det. Hmm, 2009 som sagt!
    Kram på dig! Louise :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Inget ont utan det har något gott med sig, nästäppa är inget trevligt. Solen kommer tillbaks till helgen. Jag skall göra iordning balkongen och hoppas kunna ta min tekopp med mig.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera