9 maj 2009

Wookat à la Louise

Har ni besökt Kina-Louises blogg på min blogglista? Det är en Glumslövstjej som nu bor i Kina som skriver mycket intressant och trevligt om sitt liv där borta. Häromdagen delade hon med sig av ett recept på wookad kyckling och igår provade jag det. Det blev supergott, det var länge sedan jag plockade fram wooken så det blev lite omväxling bara det.
Är ni intresserade kan ni själv kolla receptet på hennes blogg. Jag fegade lite när det gällde chilipepparen, tog bara en när receptet sa två. Men jag kunde gott haft i två ändå märkte jag, det blev inte så starkt som jag trodde. Och så la jag i en burk bambuskott, det brukar bli sådär krispigt gott. Du milde vilken härlig doft med den färska ingefäran och vitlöken!
Tack för tipset Louise!


2 kommentarer:

  1. Åhh, vad kul att se detta!! Mamma hade också gjort det och skickade foton. Ja, det har verkligen blivit en favorit för oss och idag åt vi en variant med mycket chili kan jag säga. Gott!
    Kramar från en solbränd (salami...) låssekines som nyss kom hem från en underbar helg i Panshanbergen (kinesiska muren)

    SvaraRadera
  2. Jag ska prova wooken. Jag har sedan en tid tillbaka
    läst bloggen som Kina Louise skriver.Jag var 16 dagar på rundresa i Kina. Det var 2-år sedan. Jag sökte på gogles något om Kina och på så sätt hittade hennes blogg.
    Det har varit en lite trist helg. Jag är gräsänka i 3 dar. Jag brukar gilla lite ensamhet, vet inte vad det är med mig.
    Ville ut på landet till min Polar, men bilen är ju också borta.
    Jag har sorterat kort på datorn, lagt dem i mappar ordentligt, så jag kan hitta dem.
    Vädret är så där, blåser vilket jag inte gillar.
    Ny vecka, som är rätt fulltecknad. Det är jobbigt att vara pensionär, eller hur?
    Ha det så bra. Viola

    SvaraRadera