24 maj 2009

Hur packar man för...

...en niodagars rundtur med buss?
I vanliga fall när man flyger till en destination är det inga konstigheter. Var sin större resväska och handbagage. När man kommer fram är det bara att packa upp och hänga in i garderoben, that's it.
Men nu ska vi inte stanna mer än en natt på varje ställe förutom i Canterbury där det blir två. Vi kan ju inte dra en/två resväskor upp och ner på varje ställe. Försäljaren på resebyrån sa, när jag frågade honom hur andra brukar göra, att många hade en liten övernattningsväska med sig och lät den större väskan stanna kvar i bussen??? Låter inte bra tycker jag. Jag tror det blir en mellanstor väska som vi får ha tillsammans (blir svår att packa snålt men det får gå på nåt sätt) och så en liten som vi kan ha inne i bussen.
Är det någon som kan tipsa mig hur ni gjorde, please hör av dig!

1 kommentar:

  1. Trevlig resa du ska göra.
    Packningsproblem uppstår konstigt nog alltid när man ska ut och resa.
    Jag gjorde en 21 dagaras resa i USA för 15 år sedan. Det var både flyg och buss.
    Att ha väskorna kvar i bussen låter inte bra. Kan man planera vad man behöver nästa dag?
    När jag reste ingick bagagehjälp. Väskorna kom till rummet och hämtades tidigt på morgonen.
    Nu när jag reser anlitar jag för det mesta bärare, det kostar en slant, men det är det värt också bidrar men till någons försörjning.
    Ett litet råd: Lägg fram allt vad du tror du behöver och plocka sedan bort hälften. Jag har aldrig saknat något på resan.
    Herrn packar ner direkt vad han behöver och har aldrig för mycket med sig.
    Är det manligt och kvinnligt som spökar även här?
    Intressant hur du löser packningsproblemet!
    Ha det så bra. kram Viola

    SvaraRadera