28 juni 2009

Underbara värmebölja!

Vilket underbart sommarväder det blivit! Äntligen säger både K. och jag för vi älskar när det är varmt och skönt och man kan sitta ute lääänge om kvällarna utan att frysa.
Och det var precis vad vi gjorde igår kväll. Vi hade gäster och satt ute i vår "Medelhavsberså" till nästan ett på natten. Det blåste inte en vindpust och vi brukar kolla på grannens vimpel och den hängde precis rakt ner och helt stilla.
Vi bjöd på 2 olika sorters grillat och en jättegod sallad med bland annat sparris och små små nypotatis, recptet kom i magasinet Skåne som just ramlat ner i brevlådan. Sen hade vi ett gott italienskt bröd "Pane piatto med oliver, havssalt och sesamfrön" som vi köpte i Danmark häromdagen. Ja, det fick förstås mellanlanda i frysen innan jag värmde upp det i micron. Supergott, ska försöka baka sådant själv när det inte är så varmt ute längre.
Drycken till detta fick så klart bli iskallt Chill out rosé eller öl för dem som så önskade.
Idag har vi bara tagit det lugnt. K. tittar på fotboll, någon final tror jag visst att det är. För mig blir det Poirot, ett dubbelavsnitt kl. 21. Lagom slappt för då passar jag på att samtidigt kolla lite i Cardmaking magazines som jag köpte i England.
Man kan ju inte bara sitta utan att göra något annat än titta på TV, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Låter underbart med en "medelhavsberså"!
    Hoppas att ni får en fortsatt skön sommar. Hälsa mannen!
    Kram, Anna
    PS Hur går det med facebook? :)

    SvaraRadera
  2. Jodå, har precis varit där! ;-D

    Ha en go' sommar du och din familj med!

    SvaraRadera