8 juli 2009

Nytvättad morgon


I natt har det åskat kraftigt här i B-berga. Och regnat, ja, det är bara förnamnet. Det har VRÄKT ner. När vi gick och la oss igår kväll, det blev visst sent för vi såg en gammal Hitchcock-film "Illdåd planeras" med Cary Grant och Joan Fontaine, störtregnade det så att takrännorna misslyckades med att ta emot allt. Regnet sprutade som fontäner ut på trädäcket och stenarna.
Jag tror K. måste släppa ut vatten från poolen också för vattenståndet är alldeles för högt där.

Men vilken härligt nytvättad morgon. När jag öppnar fönstret i mitt arbetsrum känner jag den friska, rena och svala morgonluften strömma in i rummet. Himlen är nu alldeles blå och solens strålar når redan ner i den bortre delen trädgården. I min berså precis här utanför är det skugga fram till 11-tiden. Bordsduken är plaskvåt och det droppar av den och stolarna har fått en rejäl avsköljning.
Det blir en bra dag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar