11 september 2009

Svininfluensan nalkas?


I dagens husorgan HD är det i detta ämne två artiklar som fångar mitt intresse.


  1. Influensan når snart sin topp. Jag citerar " Svininfluensan väntas kulminera i Sverige inom två till tre veckor. Utbrottet tros bli lindrigare än vad myndigheterna först räknande med, men de unga vuxna kommer att drabbas hårdast. (Jag har kursiverat viss text)

  2. Vaccinationen kan ske i tillfälliga lokaler, är överskriften på den andra artikeln som handlar om just detta att primärvården nu letar lokaler som kan vara lämpade för den väntande massvaccinationen. Vidare sägs det att vaccinationsperioden är utsträckt på cirka 15 veckor.

Nu infinner sig frågan som jag ställer mig. Kulmen på influensan väntas bli inom 2 - 3 veckor men vaccinationen kommer att sträckas ut på cirka 15 veckor och mig veterligt har den inte börjat än, speciellt som man ännu letar efter lämpliga lokaler!! Jag bara undrar, är det lönt att vaccinera sig då?

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inte vad de håller på med? Undrar en hel del över massmedias hysteriskrivning om influensan. Nyhetstorka? De vet ju att en del människor köper tidningen för att läsa om det som skrämmer dem mest.
    Tog en liten tur till skogen och hittade Svart trumpetsvamp! Guld!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Grattis till fantastiskt svampfynd!Det är lycka!
    Ang influensan så är man trött på allt skriveri om den. Tror inte heller att jag ska vaccinera mig, har aldrig gjort det tidigare heller...

    SvaraRadera