11 maj 2011

Tillbaka igen....




Det är inte klokt, det har gått nästan ett helt år sedan jag skrev sist.


Jag tänkte bara göra en liten paus för att det var mycket runt omkring mig just då och jag hann inte med min blogg för allt annat.

Kan bara säga att allt är OK här hemma. Vi är båda friska och krya, K och jag och livet går vidare. Men något lugnt pensionärsliv är det helt klart inte.


Vi har rest lite, varit på kryssning i västra Karibien i december 2010, underbart, underbart.

Min firma, Stoltz' Pyssel & Pynt går jättebra och där ligger mycket arbete bakom den.


Och så har vi börjat på en ny karriär, ha ha ha, vi har ju blivit TV-kändisar.

Ja, det känns så i alla fall. Vi blev ju tillfrågade om vi ville ställa upp på TV-reklam för Miljonlotteriet. De sökte ett äldre par (ja, det får man ju ta) som hade rest en del och som hade souvenirer från sina resor. Ja, på det viset hittade de oss på min hemsida där jag skriver och lägger in bilder från bland annat våra resmål i världen.


Så roligt att vara med, det kom ett helt filmteam hem till oss och filmade en halv dag. Kameror, sladdar, monitorer, regissör, filmklappa osv, allt var med precis som vi tänkt oss. Och så fick man betalt också... Men tänk att resultatet blev 30 sekunders reklamfilm. Av en halv dags filmande.

Roligast av allt är alla bekanta som tagit kontakt och hejat, folk man inte träffat på länge... och ibland totalt okända personer: "Är det inte du som är med i TV...?"



1 kommentar:

  1. Ja, jag såg er på TV... Men...men...MEN DET ÄR JU MARIE-ANNE!!!!!!! Kul :)
    Yes - dax för gymnasiet för Robin - och studenten för Alex. Time flies...

    SvaraRadera