18 maj 2011

Tysklandsbesök och Oilily

4.45 ringde klockan i morse och jag ångrade mig nästan direkt att jag gått med på att resa med till Burg idag. Ja, det var just själva resan som alltid ska starta i gryningen som jag var emot, inte Tysklandsbesöket som sådant. Jag hade 6-7 försändelser till kunder i Tyskland och Frankrike att posta från Burg a. Fehmarn, det är så klart mycket billigare porto därifrån. Då passar vi på att förena nytta med nöje när vi ändå är där. I vanliga fall sköter min "logistikansvarige" make detta men eftersom det var många paket så skulle jag hjälpa till idag.
Vilken tur att jag följde med idag!!
Vad hittade jag till jättebra pris om inte den perfekta sommarväskan!!!
Jag såg liknande i en tidning häromdagen och nu fanns den där mitt framför mig och den blev MIN!
Lite förvånad är jag över mig själv för jag är inte så förtjust i blommigt i vanliga fall men denna väska var blommig på rätt sätt och i den finns plats för allt man ska ha med sig, mobilen, solglasögon, plånbok, pennor, lite medicin, pappersnäsdukar, kameran, en pocketbok osv osv...
I love it!
Nu väntar jag bara på matchande sommarväder så att jag kan börja använda min sommarväska.


4 kommentarer:

  1. Kommer du ihåg när vi åkte till Burg?
    Så trevligt det var!
    Saknar det tiden...
    Vilken snygg väska! Passar dig perfekt!
    Hoppas också på passande sommarväder.
    Hälsa mannen!
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaks i bloggvärlden.
    Jättesnygg väska du "hittat". På sommaren skall man sväva ut lite med blommor och färg, precis som det sker i naturen.
    Läste att du kryssat i Karibien. Visst är det härligt, Jag gjorde det för 10 år sedan.
    Visst är det jobbigt med tidiga avresetider, men det är bara att gilla läget och sova när det så bär sig.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Javisst Anna! Det var en rolig resa trots den skrangliga bussen. En härlig tid med så många kolleger och alla lärarstudenterna.
    Tack, jag tror jag ska trivas med denna väska och så bra med så mycket plats för allt man måste ha med sig ibland.
    Kram, Marie-Anne
    K. hälsar så gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du också tittat in Viola! Ja, det var längesedan men nu blev jag sugen på att skriva igen.
    Ska försöka "läsa ikapp" lite emellanåt.
    Att resa är livet! Då får man som sagt ta olägenheterna med obekväma restider. Vi hörs. Kram Marie-Anne

    SvaraRadera