22 februari 2009

Melodifestival + På spåret igen

Igårkväll tittade jag på Melodifestivalen. Ja, jag fick ju hålla mig till min lilla 15-tummare i köket för K. vill absolut INTE se sånt och dessutom var det fotboll hela kvällen och det kan man inte se på en så liten ruta säger han. Det är bara om någon viktig match går på TV6 som han extimerar köksteven, då duger det. Han har nämligen Canal Digital och där ingår tydligen inte TV6. Men alla matcher är viktiga och då har jag chansen att få se på fin-TV i lite över 90 minuter.
Tillbaka till Melodifestivalen och några ord om den. Jag gillar faktiskt BWO, i vanliga fall, men igår tyckte jag att låten var tradig. De ska ha mer upptempo i sina låtar tycker jag. Och deras kläder var ovanligt tradiga och grå de med. Liknade sådana där WCT-overaller eller vad det heter.
Maja Gullstrand var söööt som en docka och låten fin men kanske inte i detta sammanhang.
Jag gillade fakstiskt de där med det långa namnet: Rigo feat. Topaz sound & Red fox.
Petra Mede blir bara bättre och bättre, jag trodde ju på henne redan från början.
Bara ett par ord om På spåret igen. Det spekuleras mycket i pressen om vem ska efterträda Oldsberg. Om det nu överhuvudtaget går att efterträda honom som är Mr På-spåret-himself? Man är ju livrädd att det i så fall bara ska bli flamsigt och tramsigt och att svårighetsnivån sänks ner till Vi i femman-nivå. Men jag såg i alla fall ett par intressanta namn: Johan Wester och Sven Melander, det var Tony Kaplans förslag, inte såå dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar