16 februari 2009

Sportlov i Skåne

Nu är det sportlov här nere i Skåne. På något märkligt sätt har naturen ordnat det så att det är först kring vecka 8 som vi får lite vinter här nere. När jag tittar ut genom fönstret ser jag att gräsmattan har ett ganska tunt snölager, det är så pass att gräset sticker upp igenom här och var. Förmodligen kommer snön inte att ligga kvar så länge, den är redan borta från trädäcket.
Talgoxarna sjunger för fullt, både den korta och lite längre versionen (se tidigare inlägg 22 januari).
Det sämsta är att jag aldrig mer får känna att jag får ha sportlov (he he) men jag önskar alla mina tidigare kolleger ett toppenskönt lov. Det är ni väl värda, jag minns den ljuva känslan på fredagen precis innan lovet - Jippiiii!! Ledig en hel vecka!!
(Ha det så gott i solen, Anna. Njut!!!)
Naturligtvis önskar jag även mina tidigare elever ett härligt sportlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar