28 juli 2011

Regn hos mig...

Jag börjar få en släng av "depression"!

Ja, inte på allvar, jag är en i grunden glad och positiv person men nu börjar vädret knäcka mig.

Sedan vi kom hem från vår lilla tripp till Kiel har det regnat nästan 100 mm, det säger min personlige "weatherman" och han har koll på sånt. Han missar aldrig en väderleksrapport eller 5-dygnsprognos i TV eller kvällstidningens Lååångtidsprognos med rubriker så stora och svarta som om Tredje världskriget brutit ut: VÄRMEBÖLJA PÅ VÄG! liksom de lokala prognoserna över nordvästra Skåne.

Ofta stämmer de så klart inte så jag bryr mig aldrig om att lägga på minnet vad de säger, de där meteorologerna. Det har gått så långt att jag i stället för att lyssna in fakta kollar vad Väder-Tone har på sig när hon sveper med hela armen över Mellansverige och säger : - Har i vastra delana och nede i syd kommer vinden fra vast... och sedan pekar hon på Stockholm och säger att i söder blir vadret litt vårmare...

Och har ni lagt märke till att han Per (tror jag att han heter) har låtit alla lockarna växa ut igen?


Vad hände med uppdelningen Götaland, Svealand och Norrland? Vi kollar i stället DMI, den danska motsvarigheten till SMHI och får därmed lite mer korrekta prognoser.


Det kan erkännas att det är skönt med någon gråvädersdag så att man får sköta om hem och hushåll och städa undan lite i min lilla "butik" men nu känner jag mig bara urless på hela skiten och kommer mig inte för att göra nånting.

Idag regnar det inte men det blåser så några blomkrukor i trädgården har blåst omkull. Jag tänker på det stackars 4000 scouterna som rest hit från hela världen och har Jamboree och tältar och tänder eldar och övar knopar och sånt. Det lär ösregna över Rinkabyfältet.

Vad ska de tro om Skåne och Sverige?

4 kommentarer:

  1. Scouterna är av hårt virke... När jag var scout, för sisådär 100 år sen, var jag på en Jamporee liknande den här. Det regnade så mycket att ån som rann genom hela lägret svämmade över, och vi fick utrymma lägret. Dagen efter PADDLADE vi tillbaka till vår lägerplats för att kolla på förödelsen. Absolut roligaste och messt minnesvärda jamboreen ja ghar varit på :)

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att vara "less på hela skiten". Nu är liksom alla skåp städade och annat sånt att göra regniga dagar... Nä, nu håller vi tummar och tår för lite sol och bad!
    Hälsa mannen!
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. ...ursäkta.... det är så många som 40 000 scouter, jag tappade bort en viktig nolla!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni har bättre väder nu. Här är strålande sol och jag klipper gräset. Ska åka till Kungshamn i morgon igen med ett tjejgäng så då vill jag ha det fint i trädgården då mannen ska måla på huset.

    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera