19 mars 2009

Lunch på lokal med Morsan

Just nu har jag bråda dagar pga att nu börjar säsongens mässor och marknader för Pyssel & Pynt. Det innebär att jag har beställt massor av varor, fått hem, packat upp, scannat in och publicerat på hemsidan. Skrivit nyhetsbrev, skött bokföring, tagit emot beställningar, packat mm mm. K. är logistikansvarig, dvs han ser till att leveranser kommer iväg, hämtar och tar emot postförsändelser, köper in emballage och fixar en massa andra saker.
Idag var K. på affärsresa tillsammans med några goda vänner och jag bestämde mig för att ta ledigt hela dagen.
Mor har svårt för att gå ut själv, hon fyller 85 i april, så jag tog med henne på en liten biltur i det härliga vårvädret. Tänkte sedan att vi kunde äta lunch på Pumphuset i Borstahusen. Jag är själv nyfiken på hur det ser ut där inne, både i restaurangen och i utställningshallen. Sorgligt nog har jag inte varit där trots att jag är medlem i Borstahusens Konstförening, har bara kikat in lite genom de stora glasrutorna. Tyvärr var där inte någon parkeringsplats ledig inom lämpligt gångavstånd för mor. Därför valde vi att köra ner till Seglarpaviljongen, då kunde vi passa på att kika lite extra på Nyhamn. Dagens erbjudande var helstekt spätta och det passade perfekt för oss båda! Efter en kopp kaffe på maten körde vi genom stan och ut mot mors hem igen. Åh vad jag ville parkera bilen och promenera genom stadsparken och njuta av de underbara vårblommorna där. Får ta K. och SONY med mig i morgon, hoppas bara att vädret är lika fint då som idag, ja, kanske lite mindre blåst ändå! När jag följt mor upp till lägenheten sa hon att hon var jättenöjd med vår lilla utflykt och nu tänkte hon ta en liten tupplur efter maten.
Faktum är att det gjorde jag med när jag kom hem, vårluften är inte att leka med...


2 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag läser denna fina text och längtar plötsligt våldsamt efter spätta. Och Seglarpaviljongen förstås.
    Allt bestyr med firman? Var det inte du som var pensionär? Du kanske säger som far när han gått i pension; Jag förstår inte hur jag hade tid att jobba...

    Må så gott! / Lars

    SvaraRadera
  2. Måste bara säga att jag älskar din rubrik!
    Hopppas vi ses snart.
    Hälsa mannen!
    Kram Anna

    SvaraRadera