4 mars 2009

Sommer

Ikväll har jag återigen sett ett avsnitt, del 6 av 20, av den danska TV-serien Sommer.
Jag läste på nätet att bakom dramaserien står producenten Sven Clausen som tidigare gjort bland annat Taxa, Krönikan och Örnen, serier som jag följde med stort intresse. Danskarna gör ju så fantastiska serier. När det gäller den nu aktuella serien Sommer är jag inte riktigt så imponerad. Jag har då aldrig träffat på en familj med så mycket bekymmer och problem som denna: relationsproblem mellan mor - dotter, tonårsproblematik, drogrelaterat, otrohet och utomäktenskapliga barn, Alzheimers, cancer, problem kring läkarmottagningen och vem ska föra den vidare, villaförsäljning som inte bli av, resa tillbaka till Afrika och Läkare utan gränser eller ej, kärlekstrassel, missfall, ja, det ska möjligen vara i familjen Ewing i Dallas på sin tid.
Där snackar vi också problem.
Men jag ska följa serien några avsnitt till men det brukar sluta med att jag känner mig ganska deppad av allt elände efter varje avsnitt. Vi får se hur länge jag orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar