1 mars 2009

Stor besvikelse! Men spännande Vasalopp!

Åh, vad vi är besvikna, K. och jag! Kristian Luuk som ny programledare för "På spåret"! Vi är inte alls förtjusta i karlen, har mycket svårt för honom måste jag tyvärr säga. Efter vad jag har hört och förstått är det många i vår generation som tycker som vi. Nu spårar det ur rejält!
Ännu ett program förlorat för oss pga föryngringsivern. Hur tänker de nu där uppe på SVT??
Nu tänker jag inte orda mer om detta, det lönar sig väl inte att protestera ändå, de gör som de vill. Men vi är rejält besvikna.
Lite melodifestival kanske? Ja, själva låtarna vill jag inte kommentera men här känner vi stolthet över den nya fina Malmö-arenan. Äntligen säger vi. Lite trist att det inte fanns någon skånsk artist i pausen mellan omröstningarna utan man fick sätta in Darin. Ja, det är väl inget fel på honom kanske men tex i Göteborg hade man Freddie Wadling och nog hade man kunnat skaka fram en skåning här nere? Men så fick ju småtjejerna sitt...
Första mars, första söndagen i mars = Vasaloppet = vårtecken för oss. Härligt att se starten, lika magiskt varje år när alla åkarna drar iväg. Och alla intervjuer med de mer eller mindre väl förberedda amatöråkarna. Klassiskt och vi blir imponerade, vi som aldrig eller nästan aldrig har stått på ett par skidor. Själv kan jag inte räkna den ynka vecka i slutet av 70-talet när jag under min lärarutbildning blev tvingad att följa med till Geilo i Norge för grundkurs i skidåkning både på längen och tvären + lite om tekniken i backhoppning. Det var en upplevelse bara det! Enda gången i mitt liv som jag stått på ett par skidor om jag inte räknar den dag i småskolan på 50-talet när jag på lånade skidor åkte en runda med fröken och klasskamraterna runt Seminariets övningsskola ute vid gamla vattentornet i Landskrona. Den dagen minns jag inte något av men av Geiloresan desto mer. Men den får jag skriva om en annan gång.
I kväll blir det en Beck-film! Tack och lov är Haber inte utbytt än i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar