26 april 2009

Försommarväder

Idag har det varit riktig försommarväder här i Skåne. Runt omkring i vårt villaområde blommar magnoliorna för fullt och det är nästan risk att de och förmodligen även det välkända magnoliaträdet i Lund är överblommade till Första Maj när studenterna i Lund ska sjunga in våren.
Bloggandet ligger nere på halvfart, inte bara pga det vackra vädret utan också att jag har formaterat om hårddisken på min stationära dator. Var tvungen för jag fick felmeddelanden hela tiden typ: Microsoft har stött på ett problem och måste avslutas! Och så försvann allt man höll på med och det var fruktansvärt påfrestande. Till sist beslöt jag att nu måste jag rensa ut allt!
Vilket jobb! Först måste man spara alla dokument och bilder till annan plats, kolla så att de program man själv installerat har inloggningsuppgifter och lösenord så att de går att få installerat igen. Sen ska man ha fram alla installationsskivor och drivrutiner till hands...
Och sen när formateringen är klar så ska man lägga in det man sparat igen.
Allt gick bra MEN...jag misslyckas alltid med att spara alla mina epostadresser och importera dem igen!!
Grande katastrofe!!! Får trösta mig med att det dröjer lääänge tills nästa formatering - hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar