7 april 2009

Tillbaka till vardagen


Så är jag då tillbaka i vardagslunken igen efter skolbesök och vårmässor. Och skönt är det faktiskt för nu är det dags att ta itu med vårstädning.

Pysseldagen i skolan gick fint, man känner sig alltid så välkommen där av både elever och kolleger. Fick teckningar och massor av kramar av både tvåor och treor och som alltid så värmer de ända in i själen. Den kontakten saknar jag allra mest. Försökte vara lite till nytta bland annat med att rastvakta och det var lätt att göra i det underbart soliga och varma vädret.

Vårmässan i Ekeby gick hyfsat bra och bland annat sålde jag en hel del färdiga kort. Träffade flera bekanta där som också sålde sina varor och så till min glädje några kunder som hade läst på min hemsida att jag skulle vara där under helgen och kom för att komplettera sina lager med 3D-ark, kort och kuvert mm.

Lite kul att konstatera att det är väldigt många lärare, både aktiva och före detta, som har skapande verksamhet som hobby och säljer sina alster på detta sätt! Kanske känner de på samma sätt som jag att det är ett sätt att koppla av från det i många fall mycket teoretiska och administrativa arbetet som lärare.

Nu blir det morgonkaffe och sedan väntar vårstädningen!

1 kommentar:

  1. Hej Marie-Anne!
    Har lite svårt att sova och satte mig vid datorn. Jag är rätt ny inom bloggvärdlen och har funnit att det finns inte så många bloggare i mogen ålder. Bläddrade lite och fann dig.
    Det låter kul att ha en webbshop. Jag ska ta en titt på din hemsida.
    Jag återkommer, och är du nyfiken vem jag är finns jag på Polargrevinnan.blogspot.com
    GLAD PÅSK hälsar Viola

    SvaraRadera